lördag, september 25, 2010

Är ambivalens mitt permanenta tillstånd?


Så var jag där igen.
Jag har träffat en fin kille och i början känns allting toppen. Det är nu problemet börjar.
Killen blir upp över öronen kär i mig. I början blir jag charmad men sedan drar jag mig undan och det blir bara konstigt. Jag gillar inte den personen jag blir och det hela brukar sluta dåligt. På något sätt hinner jag och mina känslor inte med i tempot som blir.
Detta händer varje gång. På något sätt hittar jag en massa anledningar till varför det inte skulle fungera.
Var är det med mig som gör att det inte fungerar och vad ska jag göra åt det?
Min önskan är att ha en relation som fungerar där jag känner mig älskad och där jag älskar.

Jag vill ha det jag inte kan få. Varför är det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar