fredag, april 10, 2009

En väska med kondomer och en skön söndag!

Snackade med en vän, eller kompis snarare, och frågade om vi skulle hitta på någonting nu när jag var tillbaka i stan innan jag drar vidare igen. "Visst, sova hos mig på söndag, tyckte han. Ta med dig en väska med kondomer och kom hit." Det blev ett tack, men nej tack från min sida.

Hur kommer det sig att vissa försöker med allt och alla. Och hur kommer det sig att om det är en man så kallas han player och en kvinna mest troligt lössläppt eller hora. Samma beteende men helt olika förutsättningar.
Fast jag kanske har fel i det jag säger.
Syftar först och främst på den första på krogen som stöter på en under kvällen. Det är en person som kan vara bra att komma ihåg om man mot förmodan får tråkigt under kvällen. Då är det bara att spana fram honom och njuta av de taffligaste försök av uppraggning.
Annars är fem-i-raggen underbart underhållande. Rent spontant kan det ju tyckas att om det är ett knull man är ute efter när man går ut så varför inte spela med öppna kort. Då finns det ju en större chans att lyckas. Fast somliga är dömda att misslyckas varje gång. Är det den kategorin som tar sig friheterna de inte har? Menar alla rumpnyp, slick i örat, vidriga kommentarer och andra otrevligheter som inte är ovanliga vid en vanlig utgång.

Jag skäms för dessa personer. Deras beteende gör att jag avstår från att kalla dem män för det är det sista jag ser dem som. Djur är ett mer korrekt uttal även om det är dumt att förolämpa djuren för deras skull. Ni fattar.

Hur kommer det sig att vissa inte kan betee sig i en omgivning med det motsatta könet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar