måndag, april 13, 2009

Livet är ett val

Allt vi gör i livet är ett val.
Från den dagen vi föds är allt val. I början inte våra egna men som tiden går blir vi mer och mer delaktiga.
Hur kommer det sig att vi väljer fel? Hur kommer det sig att vi inte bara väljer det som vi vet är fel utan också gör det medvetet?

Jag ser livet positivt. Det är mitt val och jag håller mig till det. Känner att det i vissa perioder av livet är svårare och det gäller verkligen att se upp så att man inte dras med i andras negativitet eller väljer att se saker från en negativ synvinkel.

Jag älskar att välja. Det kan vara obekvämt och jobbigt men underbart skönt när det är gjort. Det går inte alltid som planerat, ibland blir det ännu bättre, :)

3 kommentarer:

  1. Du är otroligt vettig, det är alltid givande att läsa det du skriver. Kram

    SvaraRadera
  2. Vackert skrivet! Älskar dina texter. :)

    SvaraRadera